One Trading Lancering Instant Trade

One Trading, de crypto asset exchange die voorheen opereerde onder het Bitpanda Pro merk, heeft vandaag haar nieuwe product, Instant Trade, aangekondigd.

Na onlangs €30M te hebben opgehaald en zich volledig te hebben afgescheiden van Bitpanda, is Instant Trade weer een stap voorwaarts voor One Trading. Het bedrijf diversifieert zijn aanbod en vestigt zijn voetafdruk als een gevestigde naam die cryptoactiva aanbiedt aan zowel particuliere als institutionele beleggers in Europa.

Met geldschieters als Peter Thiel’s Valar Ventures, MiddleGame Ventures, Speedinvest, Keyrock en Wintermute Ventures trekt One Trading veel aandacht.

Onder leiding van TradFi zwaargewicht en ex-JP Morgan exec Josh Barraclough, wil One Trading het gebrek aan gereguleerde platforms in Europa aanpakken door meer geavanceerde cryptoproducten aan te bieden, waaronder derivaten en spothandel, aan zowel instellingen als particuliere klanten. Omdat veel traditionele financiële spelers geen ervaring hebben met de cryptomarkt, is er een aanzienlijk gat in het bieden van productvertrouwen en -succes op de lange termijn.

Het nieuwste product dat wordt gelanceerd is Instant Trade. Josh had het volgende te zeggen over Instant Trade:

“We zijn echt enthousiast om ons nieuwste product te ontrafelen, Instant Trade, dat ons OTC-product, dat doorgaans is voorbehouden aan institutionele klanten, naar alle klanttypes brengt. Onze klanten kunnen nu 100+ paren tussen crypto-activa en fiat naadloos verhandelen met geweldige fiat on- en off-ramps met één klik op de knop en commissievrije handel.

De meeste brokers brengen transactiekosten in rekening wanneer klanten activa kopen of verkopen, maar Instant Trade heeft 0% commissie, wat betekent dat er geen extra transactiekosten in rekening worden gebracht op Instant Trade afgezien van de marktspread die wordt toegepast. We hebben door de jaren heen een diepe pool van liquiditeit opgebouwd met een reeks partners, waar iedereen toegang toe heeft zonder honderden miljoenen per dag te moeten verhandelen of ecosysteem tokens te moeten bezitten.

We hebben een vereenvoudigde, zeer gebruiksvriendelijke UI en klanten kunnen zelfs tot tien miljoen euro verhandelen in één transactie. We zullen ook regelmatig nieuwe activa toevoegen en onze klanten kunnen er zeker van zijn dat we met onze VASP-licentie een veilige, beveiligde en gereguleerde dienst zijn. Voor iedereen die nog geen klant is, kun je Instant Trade op onze websiteuitproberen en onze prijzen vergelijken.

We zijn erg benieuwd naar feedback van onze klanten, dus laat ons weten wat je ervan vindt via onze socials en community kanalen. We zullen ook een artikel publiceren op de One Trading blogpagina speciaal over Instant Trade, dus houd de website in de gaten.”

Josh Barraclough, CEO van One Trading, voegde hier ook aan toe:

“We willen crypto trading veilig en toegankelijk maken voor iedereen en de kloof overbruggen om een institutioneel-grade platform te bieden voor alle soorten klanten. We hebben een rebranding doorgevoerd en een aantal grote infrastructurele veranderingen doorgevoerd. We gaan binnenkort live met wat volgens ons de snelste en meest schaalbare exchange is (< 250-microseconden ordercreatie/annulering) op basis van realistische statistieken die beschikbaar zijn voor een gedeeld retail- en institutioneel publiek.

We streven ernaar een utility te worden voor grote liquiditeitsaanbieders om onbeperkte risicobedragenuit te wisselen onder een lidmaatschapsmodel in plaats van pay-per-trade en lage tarieven en diepe boeken te hebben voor particulieren met een aantal liquiditeitsbeschermingen. Daarna zullen we meer producten gaan noteren met de juiste controles en doorlichting als we ons op derivaten gaan richten. Bovenal willen we een gereguleerd, institutioneel platform waar mensen zich veilig voelen om te handelen met unieke productopties”.

Interview met een interview met One Trading CEO, Josh Barraclough:

One Trading is van plan om te opereren als een MiFID Trading Venue, wat een aanvulling zal zijn op de bestaande VASP-licentie en het platform in staat zou stellen om kapitaalefficiënte spot- en derivatenproducten aan te bieden voor alle soorten klanten. Het biedt ook een hoger niveau van bescherming voor klanten die zullen worden gescreend door middel van strenge anti-witwas (AML) en know-your-customer (KYC) procedures, evenals controles op de geschiktheid van klanten.

De volledige MiFID-licentie stelt One Trading ook in staat om financiële instrumenten te noteren – waarmee de discussie over de vraag of een DLT-activa een token of een effect is, wordt beslecht – en maakt het mogelijk om nieuwe producten vanaf de grond af aan te ontwikkelen met de juiste doorlichting, transparantie en klantbescherming in gedachten.

Het platform van One Trading biedt ook toegang tot een hoogwaardige en veilige OTC-handelsdienst, waardoor vermogende particulieren en instellingen toegang krijgen tot een breed scala aan digitale activa, met concurrerende tarieven en diepe liquiditeitspools.

Over One Trading

Het One Trading team is gevestigd in Europa met kantoren in Amsterdam, Londen, Milaan en Wenen. One Trading is gereguleerd in de EU en heeft haar product en platform gebouwd om aan de behoeften van Europese klanten te voldoen. De missie van One Trading is om de kloof tussen de handel in crypto’s en traditionele activa te overbruggen met één gereguleerd handelsplatform voor alle soorten klanten en alle producten.

One Trading website | One Trading sociale kanalen